Wednesday, February 17, 2010

ni umor 35 ke?







--------- VS ---------








motif????

haa!! cepat fikir ape motif 2 gambar ni. cepat la cepat la

dapat?? ha mesti la dapat kan. kalau tak tanye pun tahu kan.

tak apelah, kalu dah tahu pn nak cerita juga. xkira nak juga nak juga


ok, mari dgr explaination saya tentang gambar saya sndiri tue.

gambar 2 (kanan) yang tudung pink tue
diambil hampir seminggu yang lepas semasa menghadiri kenduri kahwin cikman& kak nakia.

gambar 1 (kiri) yang tudung siti tue
time raya puasa hari tue yang 2009 punya.

tapi..
kenapa saya buat VS tue?
ha ni la yang nak di jadikan entry memalu kan diri sendiri juga la sebenarnye kan. ahaha
alah, malu ke? malu la juga cikit tue..
tapi xkisah la, dah kenyataan nak buat macam mana kan.

yang sebenarnye, kontroversi telah tercetusnya sejurus saya meng"publish" kan gambar 2 di laman sosial, facebook. waaa, ayat macam dalam news paper..

pelbagai komen yang saya terima, semua nya yang negatif. kesian kan, *padan muka kau!!
tue lah, sape suruh taknak pakai tudung proper2 kan. nah ambik kau!!

sebenarnye, tudung pink tue mama saya tempah *weh tempah tue, tempah!! korg paham xtempah? sepesial punya!! untuk sesuaikan dgn saiz muka & bentuk muka mama. kain & color pun mama yang pilih. *gile vogue mama I, tudung pun nak tempah bagai kan. so, mesti lah sesuai dgn muka mama je. bila masuk muka saya jadi lain la kan. jadi agak pelik la. betul kan? tak perlu lah nak jaga hati saya cakap cantik saya pakai tudung tue. dah la sekarang gemok gedempol, tendang masuk gol, lagi la macam hape dah. elok2 umor baru 20 thn 4bulan *ceh mengade xnak cakap 21tahun* dah macam umor 35 tahun yang dah ade anak 3, 4 orang. aiyooo!!! yana teruk nye!! macam mana ni. patut la stamina rendah, lemak banyak. =P oke oke saya tahu anda sedang tersengeh atau pun gelak berguling2. takpe, saya paham kenapa anda begitu.

cont:
masa siap2 nak pergi kenduri , saya dah sarung tudung siti yang macam gambar 1 tue. tapi mama kata tak lawa, sebab baju kurung tue ade masalah cikit. so, mama kata pakai tudung biasa la. tudung biasa tue, tudung bawal la. alah, yang jenis kain lembut ade batu2 kat tepi tue. saya ni pulak jenis tak selesa dgn tudung macam tue. sebab tue pegi kelas pun selebet je, rambut kalau boleh nak keluar semua, tudung nak kedepan tutup mata je. haizz. last2 pakai la yang pink tue.
tapi, bila kuar komen2 terus delete gambar 2 tue kat FB. ahahahaha

mana taknye,

feezan (sayangku) sound
"apsal pakai macam 2? macam mak nenek"

kak zarah (sepupu) pun kata
"yana.. plz tkar pic.. k.zarah ingat anti ina td.. hahahahahahaha~"

kak ana (sepupu) pulak kate
"hahahaha..... kak ana xbesalah. kak ana gelak ja. "

kak anee (senior) kata juga
"yana, g mne pakai cmtu.. cm mkcik2 nk bergosip2''

ikhwan azim (classmate) bertanya
"eh, kenapa kau pakai tudung tu, macam tudung maid aku"

along lynda (sepupu) berkata dengan nada perli barangkali
"tu diaa.. comey2 cousin2 aku nie.. tambah2 yg pkai tudung ekin tu.. huhuuu"

lihat lah dunia!! kata2 mereka. sangat kejam kan. ahahahaha
tapi kelakar pun ade. redha je la, dah memang betul pun. lepas ni saya nak suruh mama tempah 1 tudung untuk saya, supaya tudung tue cantik bila saya pakai. kan kan kan

pengajaran nye:-
pakai tudung sendiri, jangan nak pinjam2 even mama sendiri punya.
kang kene hahahahahaha lagi.
hasrat nak pakai tudung dengan iklas belum tercapai.
macam mana yer?

11 comments:

Epul Azimi said...

Sye pon tgh gelak nie tapi awk jgn marah ea...hehe

yaRna said...

ehehehe.. xpe..
I paham...

♥..:amore:..♥ said...

eh...npe diorg ckp cm2???akk tgk biase je....sweet ape bla pki tudg cm2..diorg jeles kot sbb nmpk yana lg cute dr diorg...

yaRna said...

ahahahaha...
ntah la..
sweet ke??

♥..:amore:..♥ said...

seriesly nmpk sweet lorh....
tudg tu spe2 pki pn nmpk cntik...bukn tudg org2 tua nye sj....mayb diorg slh tgk kot...:)

yaRna said...

ahahahaha...
k.ecmal sorg je ckp cm 2..
maseh.. ;))

mesintaip said...

Hmm...kaca mata lelaki aku tengok biasa saja. Okey le tu...Cuma yang pakai tudung hitam tu, masih boleh diperbaiki. Konklusinya: Kalau tak ada tudung bawal, pakai aje purdah atau burqa..berani ke nak pakai? hehehe...

mesintaip said...

Hmm..Dari mata lelaki, aku tengok okey saja. Cuma yang pakai tudung hitam tu boleh diperbaiki lagi. Konklusinya: Kalau tak ada tudung bawal atau tudung siti, pakai je purdah atau burqa? Berani ke pakai? hehehe...

mesintaip said...

Hmm..dari mata lelaki, aku tengok okey saja. Cuma yang pakai tudung hitam tu masih boleh diperbaiki lagi dengan lebih kemas.
Konklusi: Kalau tak ada tudung bawal dan siti, pakai aje purdah atau burqa. Berani ke nak pakai? hehehe...

mesintaip said...

Hmm..dari kaca mata lelaki, aku tengok okey je penampilan awak. Cuma yang pakai tudung hitam tu masih boleh diperbaiki dengan lebih baik sikit.
Konklusi: Kalau tak ada tudung bawal atau tudung siti tu, pakai saja purdah atau burqa. Hehehe..berani ke nak pakai..

mesintaip said...

Hmm...mengikut perspektif mata lelaki, saya tengok awak okey saja. Cuma yang pakai tudung hitam tu masih boleh diperbaikikan lagi.
Konklusi: Kalau tidak ada tudung bawal atau tudung siti, pakai saja purdah dan burqa..heh..heh..