Thursday, September 23, 2010

watch ur mouth!



sebab kau
aku terpaksa berpura pura
berpura pura yang selama ini
aku suka kau

tapi hakikat nya
aku benci kau!

kau tak kan pernah tahu
dan kau tak kan pernak ambil pusing
sebab kau sendiri suka membenci
terima lah yang sebenarnya
bukan semua suka kan kau
ramai yang menyampah

cuma meraka seperti aku
benci kau dalam diam

perangai kau,
menjengkel kan tahu.
suara kau,
penyebab pencemaran bunyi.
diri kau,
sangat merimaskan.

sedarlah wahai manusia
ubah lah perangai.
jadilah manusia yang matang
tak perlu kecoh biar semua tahu
kenapa kau tak cerita yang kau pun main juga?
kenapa cerita orang kau jaja
kenapa aib orang kau buka
kenapa mulut kau tak boleh cover

kau pun sama
cuma orang tak tahu cerita kau.

mahukah kisah kau terbongkar
tak malu kah?
jangan sampai kata2 makan diri.
sudahnye kau yang tutup muka.


p/s: beli lah cermin yang besar supaya hari2 boleh cermin diri tue. huh!


3 comments:

DhaiSZa@eIJa said...

nice post..

bnde nie pun slalu jadi kat ija..
cme tula..

nk ckp susah..
xckp..
org tu xfham2..

nk p soh dier bli cermin la..
yg BESAR pnye!!
hehehhe

Cik Raihana said...

wow !!
yana mara lah.

yaRna said...

eja- org mcm ni sekali kena kt diri die baru die sedar.

ana- bukan marah benci