Sunday, March 3, 2013

Yang terbuku terluah di sini.

03.03.13

Bila allah ambik sesuatu yang kita sayang,
Allah akan gantikan dgn sesuatu yang lebih baik,
Betul kn?
Itu yang kita selalu dgr & sntiasa diajar macam tu.

Maksudnya kita kena terima apa sahaja yang dah tertulis.
Redha lah kata ringkasnya.

Tapi kenapa aku tak rasa semua tu.
Aku rasa ape yang ade sekarang lebih teruk.
Kenapa Allah ambik aida bukan "dia"
Aku tahu aku tak patut keluarkan soalan macam ni, tapi ......

Iye!! Ini semua kerja Allah.
Memang tak patut di persoalkan.

Kenapa bukan kau, tapi aida?
Aida terbaik. PERFECT!!!
Kau?? Menyusahkan!! Menyakitkan!!

Ape yang aku buat selama ni pon sebab mama,
Kalau bukan aku yang buat mama yang akan buat.
Aku tak nak mama terbeban sebab perangai kau tu!
Kenapa kau xpernah paham dan xpernah fikir??

Ape yang ade dalam kepala & hati kau?
Ape yang kau nak dalam hidup?
Ape yang buat sebenarnye?

Kadang2 aku rasa kau ni kena hantar ke satu tempat,
Biar kau rasa susah hidup ni.
Rasa erti hidup sebenar.
Baru nak paham erti pengorbanan dan penghargaan.

Tolong lah!! Aku tak suka kau!!
Tak suka perangai kau!!
Kenapa kau ade dekat sini??
Aku nak Aida!!!!

Ya Allah, gantikan lah sesuatu yang buruk itu dengan sesuatu yang lebih baik.
Berikan kesedaran dalam dirinya.
Itu sudah satu kejayaan besar.
Sesungguhnya aku tak sanggup melihat ibuku bersedih.




No comments: