Monday, August 2, 2010

tak suka! paham x?


saya tak suka tolong orang
saya tak suka bila dah tolong orang,
pastu orang tue tak menghargai
lepas tue buat macam takde pape
dan bila nak minta tolong datang cari saya lagi
pergi mati lah orang macam ni
even orang tue kawan saya!

saya tak suka di paksa
saya tak suka di paksa buat benda yang saya dah cakap "Tak Nak"
kalau saya cakap "Tak Nak" jangan nak sebok2 suruh2 paksa2 saya lagi
benci sangat orang yang memaksa ni.
tak paham bahasa betul!

saya tak suka arahan
jangan arah saya ape2 pun
saya akan buat bila saya sendiri nak buat
tambah2 ada kawan yang jenis nk memerintah & mengarah
tak de kawan pun takpe kalau semua benda nak harap orang
belajar la berdikari. dah besar pun.
berak tau pulak basuh sendiri. apsal tak arah kan orang cuci kan?

saya tak suka orang malas
ciri2 kat atas sumenye ada dalam diri orang malas.
kalau die rajin dia tak kan selalu minta tolong orang sbb dia akan usaha sampai dapat.
melainkan memang tak ada cara lain selain minta bantuan.
orang malas juga suka memaksa
sebab die malas buat, dia paksa la orang lain buat.
macam2 alasan lah dia bagi.
sedangkan benda tue simple je
kalau dah memaksa, sama lah dengan mengarah.
orang malas ni tahu nak perintah orang je,
die tak nak buat, harap kan orang lain je.
apsal kau tak buat? buat lah sendiri.
pandai pulak kau arah2 kan aku.
kau yang nak kau buat lah sendiri.
aku bukan rumah kebajikan @ company yang offer ape2 service pun.


**sorry tak de salam sebab geram sangat.
** kpd kawan2/sesiapa yang terasa maaf lah, memang untuk anda pun. kalau tak kenapa anda perlu terasa.



p/s: boyfriend I beli notebook baru.. cheewahh!!

No comments: